Sprawdź ważność swojego dowodu osobistego!

Dowód osobisty traci ważność po upływie 10 lat od daty wydania. Po tym czasie należy wymienić dokument na nowy. Aby uniknąć problemów, warto już teraz pomyśleć o wymianie dowodu osobistego.

W tym roku obowiązek wyrobienia nowego dokumentu tożsamości dotyczy wyjątkowo wielu osób - według szacunków Ministerstwa Cyfryzacji ponad 5 mln. obywateli. Ma to związek z wymianą książeczkowych dowodów na plastikowe, jaka miała miejsce w 2007 roku. W związku z upływem terminu ważności dowodów osobistych wydanych w 2007 roku, do Urzędu Miasta w Jeleniej Górze może zgłosić się ok. 30 tysięcy mieszkańców. Dla porównania w roku 2016 nowych dokumentów wydano 11-tysięcy, natomiast do czerwca 2017 roku wydano już ponad 12 – tysięcy dowodów osobistych. W celu złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego zgłasza się dziennie ok. 150-200 osób.

Złożenie wniosku o dowód osobisty jest bezpłatne i możliwe w dowolnym urzędzie gminy/miasta, niezależnie od adresu zameldowania. Coraz więcej osób korzysta z możliwości składania wniosków drogą elektroniczną, posługując się podpisem elektronicznym. W tym celu należy wejść na stronę epuap.gov.pl.

Wnioski można składać osobiście w Centrum Obsługi Klienta w Urzędzie Miasta Jelenia Góra przy ul. Ptasiej 6A w godzinach przyjęć klientów, tj.: poniedziałek – środa 7:30 – 15:15, czwartek 7:30 – 16:15, piątek 7:30 – 14:15.

Galeria: 

 

Kalendarz FB