Zmiany w organizacji ruchu

Wprawdzie na drogach nie ma już – tymczasem -  kolejnych innowacji po zmianie organizacji ruchu w rejonie Plac Wyszyńskiego/Podwale/Sobieskiego, lub Różyckiego/ Ogińskiego, czy w ciągu ulicy Ogińskiego, ale to nie znaczy, że tempo zmian osłabło. – Przygotowujemy projekty kolejnych zmian – dowiedzieliśmy się w Wydziale Gospodarki Komunalnej – ale przede wszystkim analizujemy, w których miejscach są one najpilniejsze, by poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu, bo to są priorytety. Nie zawsze niezbędna jest przebudowa skrzyżowania do postaci ronda, czasami wręcz budowa ronda jest niemożliwa ze względu na brak miejsca (jak skrzyżowanie Pakoszowskiej/Romera w Sobieszowie, ale i tam można się spodziewać zmian w organizacji ruchu, które wyeliminują, lub zniwelują zagrożenie stłuczką. Nic nie zastąpi uważnej jazdy kierowców, ale zmiana ulic z pierwszeństwem przejazdu, czy inne, niemal bezinwestycyjne korekty pozwolą na poprawę.

Poza wspomnianym wyżej miejscami kolejnym, gdzie można spodziewać się korekt będzie krzyżówka Wolności/Podgórzyńska, gdzie zapewne powstanie właśnie rondo. Trwają prace przy projekcie. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że niektóre działania praktyczne przy wdrażaniu zmian można (i trzeba) przeprowadzać „na sucho”. Dość wspomnieć, że plac manewrowy MZK jest m.in. miejscem takich prób, żeby zweryfikować wielkość ronda i kąty najazdu autokarów „łamanych” na narysowanych na betonie  liniach, zanim projekt zmiany organizacji zyska ostateczny kształt.

Możemy w przyszłym roku spodziewać się kolejnych zmian, o których będziemy uprzedzać sukcesywnie z możliwie dużym wyoprzedzeniem, niemniej jednak każde novum musi być poddane wielu analizom, by korekta była trafiona i przynosiła kierowcom realną ulgę.

 

 

Kalendarz FB