Bezpłatny kurs przygotowujący do egzaminu poprawkowego z matematyki

Z różnych powodów wyniki egzaminów maturalnych, szczególnie z matematyki, a także z fizyki są tradycyjnie marne, żeby nie powiedzieć – złe (poniżej zamieszczamy krótki komentarz na temat przyczyn). O ile w szkołach licealnych wyniki są naprawdę dobre -  99,8%  „zdawalności” z matematyki w I LO, czy 96,5 % w II LO, to już 60% zdawalności z matematyki ZSZiL nr 2 i podobny wynik w ZSP-U są znaczące.

Stąd dziwi, że w kursie, będącym rodzajem korepetycji, a organizowanym przez jeleniogórskie CKU  bierze tymczasem udział kilka osób, choć są to zajęcia bezpłatne, a efekty podobnych kursów w latach ubiegłych przekonują, że ich uczestnicy w podejściu poprawkowym do egzaminu z matematyki zdawali bez większych trudności.

Zapraszamy do zapoznania się z z komentarzem i wakacyjną ofertą CKU

 

Krótki komentarz do wyników egzaminu maturalnego z matematyki.

Egzamin maturalny z matematyki z roku na rok jest odbierany przez nauczycieli jako coraz trudniejszy. Zmiany w systemie kształcenia ponadgimnazjalnego, które zostały wdrożone w 2012 roku usankcjonowały przedłużenie kształcenia ogólnego podobnego do gimnazjalnego w pierwszym roku kolejnego etapu kształcenia. Wynika stąd, że na specjalizację czyli kształcenie rozszerzone i właściwe kierunkowe przygotowanie do studiów pozostaje już niewiele czasu bo w liceach ogólnokształcących niepełne dwa a w technikach niespełna trzy lata. Dyrektorzy i rady pedagogiczne pozostają w dylemacie: czy zorganizować dwa rozszerzenia przedmiotowe - matematyka i fizyka - z większą liczbą godzin w każdym z przedmiotów, czy wzbogacić zestaw przedmiotowych rozszerzeń o jakże potrzebną informatykę – ale z konsekwencją zmniejszenia liczby godzin z ogólnego bilansu dla wymienionych  wcześniej dwóch przedmiotów. Wszystko to ma wpływ na wyniki egzaminu maturalnego w każdym z tych przedmiotów, jak również właściwe przygotowanie do podejmowanych przez młodzież ścisłych kierunków studiów. Nauczyciele matematyki w technikach zwracają uwagę na szereg istotnych elementów mających wpływ na niskie wyniki tegorocznej matury z matematyki: mała umiejętność samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów przez uczniów, duża ich absencja podczas całego okresu kształcenia, często za aprobatą rodziców skwapliwie usprawiedliwiających nieobecności w szkole swoich dzieci, zbyt mała liczba godzin matematyki w cyklu kształcenia. Wiadomo że matematyka jest trudnym przedmiotem wymagającym systematyczności. Oczekiwana jest a wręcz konieczna – większa liczba godzin matematyki w realizacji cyklu. Dotychczas braki są rekompensowane poprzez organizowanie dodatkowych nieodpłatnych zajęć przez nauczycieli. Bardzo pomocne w kształceniu uczniów są wyższe kwalifikacje nauczycieli, którzy są jednocześnie egzaminatorami, uzyskane i doskonalone podczas sprawdzania arkuszy egzaminacyjnych.  Wiadomym też jest fakt, że i lepsze przygotowanie na poprzednich etapach kształcenia, czyli w szkole podstawowej i w gimnazjum, tym lepsze wyniki matury.  

 

Szanowni Państwo Dyrektorzy, wychodząc naprzeciw potrzebom absolwentów klas maturalnych, Centrum Kształcenia Ustawicznego w Jeleniej Górze, zaprasza na:

BEZPŁATNY KURS PRZYGOTOWUJĄCY DO EGZAMINU POPRAWKOWEGO Z MATEMATYKI

Kurs odbędzie się w Centrum Kształcenia Ustawicznego w Jeleniej Górze, ul. Sudecka 53, w dniach 20.07.2017-18.08.2017, codziennie oprócz sobót i niedziel i świąt, w godzinach od 10:00-14:00. Zapisy od środy tj. 12.07.2017 w sekretariacie CKU, ul. Sudecka 53, w godzinach od 9:00-15:00 lub pod numerem telefonu 604 201 659.

 

 

Kalendarz FB