Firmy otrzymają w ramach opłaty pojemniki na zmieszane odpady komunalne

Informujemy, że od 1 czerwca 2017 roku Miasto Jelenia Góra przejmuje obowiązek wyposażenia nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne w pojemniki na odpady zmieszane. Jest to ważna informacja, zwłaszcza dla prowadzących działalność gospodarczą i dzierżawiących pojemniki, gdyż od czerwca nie będzie obowiązku wnoszenia opłat za dzierżawę pojemników na odpady zmieszane i pozostałości z segregowania (czarny pojemnik).

Zmiana standardów usługi została wprowadzona na mocy uchwały nr 296.XL.2017 Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od  właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. W ramach uiszczonej przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, Miasto Jelenia Góra przejmuje obowiązek wyposażenia w pojemniki służące do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz utrzymywania tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

Oznacza to, że od 1 czerwca 2017 roku koszty dzierżawy pojemników na odpady zmieszane  przechodzą na Miasto Jelenia Góra i nie będą generować dodatkowych wydatków dla właścicieli firm, szkół, przedsiębiorstw. Jednocześnie należy zaznaczyć, że zwiększenie zakresu świadczonych usług nie wiąże się z podwyższeniem stawki opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.


Na właścicielach nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne pozostaje obowiązek wyposażenia się w pojemniki do segregacji odpadów komunalnych na frakcje: papier (niebieski), szkło (zielony), metale i tworzywa sztuczne (żółty), bio (brązowy) zgodnie ze złożoną deklaracją DGO-2 i specyfiką prowadzonej działalności.

Poniżej przedstawiamy komunikat MPGK sp. z o.o.

„MPGK sp. z o.o. informuje że z dniem 31 maja 2017 r. ulegają rozwiązaniu umowy na dzierżawę pojemników do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych.
Powyższe powodowane jest faktem, iż z dniem 01.06.2017 r. Miasto Jelenia Góra, w ramach uiszczanej przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, przejmuje obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych.”

 

Kalendarz FB