Inwestycje w infrastrukturę drogową

Nie zawsze dostrzegamy, że w szeroko pojętym systemie komunikacji Jeleniej Góry, zbiorowym i indywidualnym, a także w urządzeniach służących tej komunikacji pojawiają się istotne zmiany i uzupełnienia. Po remoncie ulicy Łomnickiej na jej pierwszym odcinku pojawiły się nie tylko chodniki, ale też nowe wiaty przystankowe MZK w miejscach, gdzie do tej pory były tylko słupki przystankowe. – Corocznie doświetlamy co najmniej kilka nowych przejść – powiedział Marcin Zawiła, Prezydent Jeleniej Góry, w zależności od możliwości stawiamy nowe przystanki. Ten drugi proces opóźniany jest ze względu na działalność wandali – moglibyśmy stawiać takich wiat zdecydowanie więcej, ale pieniądze na to przeznaczane musimy wykorzystywać na remonty i odbudowę zniszczonych przez chuliganów. W przyszłorocznym budżecie relatywnie dużą kwotę przeznaczymy na modernizację i przebudowę oświetlenia ulicznego, zarówno budowę całych ciągów lamp, jak i uzupełnienie w niektórych miejscach oświetlenia o 2 – 3 nowe lampy. Przy czym „nowe” oznacza nie tylko nowe słupy, ale też najczęściej zmianę rodzaju żarówek na energooszczędne. To ważne, bo w Jeleniej Górze ulice oświetlane są przez ponad 8,5 tys. lamp, więc kwota za zużytą energię do tych celów przekracza 3,5 mln złotych. Oszczędność energii  przekłada się natychmiast na powiększenie możliwości rozbudowy systemu oświetlenia. 

 

Zgodnie z zapowiedzią Prezydent Jeleniej Góry, Marcin Zawiła wprowadził do projektu budżetu na 2016 r. przebudowę przejścia dla pieszych przez ulicę Podgórzyńską. Wprawdzie i do tej pory znaki drogowe bezdyskusyjnie wprowadzały ograniczenie prędkości do 40 km/h, niemniej na niektórych kierowców nie oddziaływały ani znaki, ani mandaty nakładane za przekroczenie prędkości.

- Chcemy przebudować to przejście w taki sposób, żeby je dodatkowo doświetlić, podobnie jak bardzo wiele przejść w mieście – wyjaśnia M. Zawiła – ale też wprowadzić progi zwalniające, co fizycznie uniemożliwi jazdę z prędkością większą, niż 20 – 30 km/h. Ze względu na kursowanie tą ulicą autobusów, także miejskich,  specjaliści przemyślą taką konstrukcję progów, by ciężkie wozy mogły pokonywać próg bez uszczerbku dla wytrzymałości zawieszenia, natomiast małe samochody będą musiały maksymalnie zwolnić. Doświetlenie pomoże też pieszym.

 

Kalendarz FB