Centrum Obsługi Klienta
Miasto Jelenia Góra wspiera lokalną gospodarkę i przedsiębiorców. W poszczególnych wydziałach i jednostkach Urzędu Miasta Jelenia Góra przedsiębiorcy, a także osoby zainteresowane prowadzeniem działalności gospodarczej, mogą uzyskać kompleksowe informacje na temat wielu zagadnień związanych z funkcjonowaniem własnego biznesu.
Wśród działań na rzecz przedsiębiorców warto wymienić chociażby:
- pomoc w rejestracji działalności gospodarczej oraz uzyskaniu niezbędnych pozwoleń (np. zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, licencje na transport, itd.)
- program zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis dla przedsiębiorców tworzących nowe miejsca pracy na terenie Jeleniej Góry,
- udostępnianie miejskich lokali użytkowych na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej (wynajem i sprzedaż).
CENTRUM OBSŁUGI KLIENTA
Przyszłych i obecnych przedsiębiorców zapraszamy do CENTRUM OBSŁUGI KLIENTA – parter budynku Urzędu Miasta przy ul. Ptasiej 6A, gdzie można załatwić następujące sprawy (związane nie tylko z działalnością gospodarczą):
działalność gospodarcza:
tel. (75) 75 49 862, tel. (75) 75 46 355
dowody osobiste:
tel. (75) 75 49 868, tel. (75) 75 49 867, tel. (75) 75 49 866
ewidencja ludności:
tel. (75) 75 49 864, tel. (75) 75 49 863
Przewodnik usług świadczonych w Urzędzie Miasta Jelenia Góra - czyli co, gdzie i jak załatwić?
W Centrum Obsługi Klienta (przy ul. Ptasiej 6A) Klienci przyjmowani są:
poniedziałek – środa – 7:30-15:15
czwartek – 7:30-16:15
piątek – 7:30-14:15
stanowisko architektury, które mieściło się w Centrum Obsługi Klienta zostało przeniesione do sekretariatu Wydziału ARCHITEKTURY, URBANISTYKI I BUDOWNICTWA, I piętro pokój 101.
ZWOLNIENIE OD PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI
Kwestie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis reguluje
Szczegółowych informacji udziela:
WYDZIAŁ FINANSOWY - Referat Podatków i Opłat Lokalnych
ul. Sudecka 29, 58-500 Jelenia Góra
tel. +48 (75) 75 46 208, +48 (75) 75 46 334
e-mail: podatki_um@jeleniagora.pl
Poza kwestiami związanymi z podatkiem od nieruchomości, Referat prowadzi również sprawy związane z pozostałymi podatkami i opłatami lokalnymi, tj.: podatkiem od środków transportowych, podatkiem rolnym i leśnym, opłatą skarbową i targową.
NAJEM LOKALI UŻYTKOWYCH Z ZASOBÓW MIASTA
Miasto dysponuje lokalami użytkowymi na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej. Wszelkie kwestie związane z najmem lokali użytkowych reguluje Uchwała nr 342.XXXV.2013 Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 24 stycznia 2013 roku w sprawie zasad gospodarowania komunalnymi lokalami użytkowymi na terenie Miasta Jelenia Góra.
Warto nadmienić, że Miasto posiada w swoich zasobach wolne lokale przeznaczone na aktywizację zawodową osób bezrobotnych. Stawki czynszu za najem lokali przez osoby bezrobotne są w pierwszych trzech latach niższe: w pierwszym roku obowiązywania najmu stawka czynszu wynosi 20% ustalonej stawki, w drugim roku - 50% ustalonej stawki, zaś w trzecim roku - 80% ustalonej stawki.
Aktualną listę dostępnych lokali znaleźć można na stronie BIP Urzędu Miasta Jelenia Góra, w zakładce Ogłoszenia Prezydenta: http://bip.jeleniagora.pl/contents/143
Szczegółowych informacji udziela:
WYDZIAŁ GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ - Referat Gospodarki Lokalami
ul. Ptasia 2-3, 58-500 Jelenia Góra
tel. +48 (75) 75-46-244
e-mail: wgm_um@jeleniagora.pl, bskowronek@jeleniagora.pl
SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI Z ZASOBÓW MIASTA
Ofertę nieruchomości (zabudowanych i niezabudowanych) oraz lokali (użytkowych i mieszkaniowych) na sprzedaż znaleźć można tutaj: http://nieruchomosci.jeleniagora.pl/
Szczegółowych informacji udziela:
WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI – Referat Mienia Miasta
ul. Ptasia 2-3, 58-500 Jelenia Góra
tel. +48 (75) 75-46-303/300/276 - sprzedaż lokali
tel. +48 (75) 75-46-304/228 - sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych
e-mail: nieruchomosci@jeleniagora.pl
List do Prezydenta
Mapa