Kilometry Dobra

Kilometry Dobra to stworzona w Polsce międzynarodowa kampania dobroczynna, jedyna, w której co roku mogą wziąć udział organizacje z całego świata. Jej pomysłodawcą jest Robert Kawałko, prezes Polskiego Instytutu Filantropii. Jest to kampania, która sprawia, że organizacje pozarządowe uzyskują pieniądze na realizację swoich celów, a także budują swoją sieć wsparcia i wzmacniają swoją sprawność. W ciągu ostatnich 4 lat do fundacji i stowarzyszeń trafiło już ponad 3,2 mln zł na realizację 130 projektów.
 
Korzyści ze współpracy
Kilometry Dobra działają w oparciu o współpracę organizacji społecznych, samorządów i biznesu. Układamy złotówki w wielu miejscowościach – wioskach, miasteczkach 
i miastach. Budujemy w ten sposób ogólnopolską koalicję o wielkim potencjale, która skutecznie dociera do darczyńców i mediów. Ta synergia zmniejsza koszty działania i pomnaża jego efekty: zamiast wielu małych, kosztownych i trudno dostrzegalnych akcji tworzymy dużą i rozwijającą się kampanię, gdzie w szlachetnej rywalizacji małe organizacje ścigają się 
ze średnimi i dużymi o to, kto uczyni więcej dobra. 
 
Kampania integruje i mobilizuje lokalne społeczności w działaniu dla wspólnego dobra. Zbieramy pieniądze na różne cele społeczne: edukację, bezpieczeństwo, ekologię, sport, kulturę, potrzeby humanitarne, pomoc niepełnosprawnym i ochronę zdrowia.
 
Dodatkowo, Kilometry Dobra to wygodny sposób zbierania pieniędzy, gdyż:
 
Każda organizacja zbiera na swój cel, swoimi metodami.
Pieniądze trafiają bezpośrednio do każdej organizacji i nigdy nie są gromadzone na jednym wspólnym koncie.
Finansowanie kampanii
 
Koszty przygotowania i prowadzenia kampanii są pokrywane solidarnie przez uczestniczące organizacje – każda z nich wnosi do wspólnego budżetu kwotę adekwatną do swoich możliwości i potrzeb. Do każdej złotówki zainwestowanej przez uczestników dokładamy drugą, podarowaną przez sponsorów, która będzie zainwestowana w ogólnopolską promocję kampanii.
 
Dzięki temu wspólnemu budżetowi organizacje są wyposażane w materiały promocyjne (ulotki, skarbonki, bannery, roll-upy, koszulki), dostają odrębną stronę internetową z opisem celu, dostęp do systemu informatycznego obsługującego wpłaty, a także wsparcie techniczne i dedykowane szkolenie z fundraisingu. Nad kampanią czuwa zespół pracowników 
i wolontariuszy, który zapewnia koordynację działań, a także promuje działania organizacji w mediach ogólnopolskich i kanałach społecznościowych.
 
Kampania jest w pełni transparentna, bo każda wpłacona przez darczyńców złotówka jest natychmiast raportowana na stronie internetowej, a na dodatek wszystkie zebrane fundusze można zobaczyć na własne oczy w czasie finału Kilometrów Dobra, gdy z otrzymanych złotówek układamy szeregi. Ponadto, wszystkie lokalne zbiórki są osobno rejestrowane 
i rozliczane tak jak nakazują przepisy.
 
Chcemy pobić Rekord Guinnessa
 
Przez 3 miesiące organizacje pozyskują pieniądze wszystkimi dostępnymi metodami: poprzez zbiórki w centrach handlowych, szkołach i parafiach, przez strony internetowe, aukcje, koncerty, biegi charytatywne itp. Kampanii towarzyszy próba pobicia rekordu Guinnessa.
 
Konkurencją jest układanie ciągu monet o jednym nominale - stąd Kilometry Dobra. Monety przykleja się na taśmę klejącą, tworząc metrowe odcinki (to ułatwienie wprowadzili kilka lat temu Filipińczycy). Aby pobić obecny rekord należący od 2012 roku do Austriaków, potrzebujemy stworzyć szereg monet o długości 75,2 km. Taki szereg będzie mieć wartość 
ponad 3,3 mln zł.

Grupa:

 

Kalendarz FB