Nadal przyjmujemy i wprowadzamy deklaracje do CEEB!

Szanowni Państwo,

30 czerwca 2022 r., minął  ustawowy termin, do którego właściciele i zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych składają deklaracje do CEEB. Nie zmienia to jednak sposobu pracy w urzędach. 

 

Obowiązek złożenia deklaracji do CEEB wynika z ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków i nie jest to obowiązek jednorazowy. 

Zgodnie z przepisami, obowiązek ten nadal z nami pozostaje:

 

  • dla nowych źródeł ciepła – 14 dni od uruchomienia,
  • dla źródeł ciepła wymienianych na nowe - 14 dni od uruchomienia,
  • dla wszystkich zapominalskich – natychmiastowe złożenie deklaracji.

 

To oznacza, że nadal przyjmujemy i wprowadzamy deklaracje do CEEB!

 

Aplikacja CEEB.gov.pl również działa tak, jak dotychczas.

Podpisaną wersję papierową należy złożyć w : 

 Urzędzie Miasta Jelenia Góra  

ul. Okrzei 10 pokój 213

lub przesłać pocztą  na adres: 

Urząd  Miasta Jelenia Góra 

Plac Ratuszowy 58

58-500  Jelenia Góra 

 

Ponadto przypominamy, że pracownicy gmin na wprowadzenie do CEEB już otrzymanych deklaracji papierowych, mają 6 miesięcy od dnia ich złożenia.

 

To oznacza, że proces wprowadzania deklaracji do systemu w gminach nadal trwa.

 

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to  jeden z  elementów tzw. Zintegrowanego Systemu Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE), który powstaje w  Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego. Jej celem jest poprawa jakości powietrza walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.: "kopciuchów". Aby uzyskać wszystkie wymagane informacje na temat CEEB, należy, po wejściu na stronę GUNB.gov.pl wybrać przycisk CEEB. lub teraz kliknąć a ten link: info-CEEB.

 

UWAGA:

Jednocześnie informujemy, że Urząd Miasta Jelenia Góra nie wydaje, żadnych zaświadczeń o wpisie do CEEB,  ( potrzebnych do zakupu węgla ) gdyż na dzień dzisiejszy nie ma  żadnych wytycznych  i nie  ma się do czego odnieść, należy poczekać na zapisy ustawy !!!!

 

Kalendarz FB